Swipe to the left

KOZMOPOLİT KARİYER: JESUS DEL POZO

KOZMOPOLİT KARİYER: JESUS DEL POZO
By Utku Olgun 28 Temmuz 2016 638 Gösterim Yorum yok

Jesus Del Pozo, 1974 yılında, ilk mağazasını erkek giyimi üzerine, Madrid’de doğduğu cadde olan Calle Almirante’de açtı. Bu cadde daha sonra onun sayesinde Madrid Hareketi (Madrilean Movida) öncülerinin sanat ve alışveriş ekseninin belkemiği haline geldi. Madrid Hareketi 40 yıl süren Francisco Franco diktatörlüğü sonrasında, demokrasiye geçişle 1975’ten itibaren İspanya'da özellikle Madrid’de müzik, sanat ve gece hayatında görülen değişimle birlikte yaşanan hayat tarzının adıydı. Bu hareket özellikle ifade özgürlüğü ve tabuların yıkılması, uyuşturucu kullanımı ve özgürlük ruhuyla özdeşleştiriliyordu. Çalışmalarına ara vermeden devam eden Del Pozo 1976’da Paris SEHM’de ilk erkek koleksiyonunu sundu. Kendini erkek koleksiyonu ile sınırlamak istemeyen tasarımcı 1980 yılında ilk kadın hazır giyim koleksiyonunu çıkardı. Oldukça ilgiyle karşılanan bu koleksiyonunu daha sonra 1989 yılında Tokyo Moda Vakfı’nda sergilemeye karar verdi ve 1990’da da Paris Louvre’daki La Coure Carrée’de (Kare Avlu) sergiledi. 1990’da A.B.D.’de Neomode koleksiyonunu çıkardığında, Women’s Wear Daily “Best of Europe: Spain” (Avrupa’nın En İyisi: İspanya) başlıklı özel sayısıyla kariyer yolculuğuna övgüler yağdırdı. Aynı yıl, ünlü Bloomingdale’s mağazasında özel vitrin düzenlemesi için misafir tasarımcı olarak davet edildi.

PARFÜM ESKİZLERİ HAZIRLAMAK

Jesus del Pozo’nun parfüm dünyasını keşfi 1992 yılında “Duende” ile başladı. Ortaya çıkardığı bu ilk kadın parfümü, ferah ve çekiciydi. Aynı zamanda moda koleksiyonlarını tamamlayan bir dokunuş gibiydi…

1994 yılında ilk erkek parfümü “Quasar”ı çıkaran del Pozo çalışmalarına daha fazla kadın parfümüyle devam etti. 1996 yılında “Esencia de Duende”yi piyasaya sunan del Pozo asıl patlamayı bir yıl sonra “Halloween” isimli parfümle gerçekleştirdi ve bu parfüm adeta tüm dünyada bir gecede şöhrete ulaştı. Bu parfümleri 1999 yılında “Quasar Adventure”, 2001 yılında “On El” ve “On Ella”, 2005 yılında “J. del Pozo In Black” ve 2007 yılında “J. del Pozo In White” takip etti.

Sonrasında ise iki tane çekici ve baştan çıkarıcı parfüm ortaya çıkardı. Bu parfümlerden birisi 2008 yılında piyasaya sunulan “Halloween Kiss” diğeri ise “Halloween Kiss Sexy”di. 2010 yılında duyular yoluyla baştan çıkarma hissinden ilham alan “Ambar”ın ve rkek parfümü “Arabian Nights’ın lansmanını yapan Del Pozo son olarak “Halloween Tattoo” ve “Halloween Man Tattoo” ile parfüm piyasasını sarstı.

“Bu kadar çok parfüm geliştirmiş biri olarak bana kalırsa aromalar renkler gibidir. Sadece birini seçemem; aralarında yalnızca nüanslar olan farklı parfüm notaları arasından birini seçmek oldukça zor bir karar olur.” J. del Pozo

YENİ DÜNYALAR KEŞFETMEK

Kadın giyim koleksiyonu ve kadın parfümleriyle birlikte, Jesus del Pozo iç çamaşırı, takı ve fular tasarımlarıyla 1992-1994 yılları arasında aksesuar alanına hızlı bir giriş yaptı. 1996 yılı sonunda prestijli “Barselona Gelinlik Haftası”nda ilk hazır giyim gelinlik koleksiyonunu sundu. Jesus del Pozo bu sektördeki potansiyeli gören ve keşfeden ilk tasarımcılardan biriydi. Bu nedenle, gelinlik tasarımlarının çehresinin değişmesinde öncülük eden seslerden biri olarak kabul edilir.

1997’de en Daimaru Inc.’in teklifi sayesinde, yalnızca Japon pazarına yönelik bir hazır giyim markası olarak “JDP”yi yaratması için eşsiz bir fırsat doğdu. Bu koleksiyon Japonya’nın en büyük beş perakende satış mağazasında kendine yer buldu: Daimaru, Mitsukoshi, Seibu, Isetan ve Sogo.

İlk saat koleksiyonunu sunma zamanı ise 1998’de geldi çattı. İlk gözlük koleksiyonu da iki yıl sonra, 2000 yılında ortaya çıktı.

“Ben her formuyla bir sanat aşığıyım: Resim, dans, moda, müzik, mimari ve edebiyat. Hepsinden bir şeyler öğreniyorum ve her birinden tasarımlarım için bir ilham kaynağı buluyorum” cümleleri, onun sanata ve yaratıcılığa olan tutkusunu en iyi şekilde ifade ediyordu.

SANAT FORMLARI

Modaya olan sevgisi dışında, Jesus del Pozo bir bale ve opera aşığıydı. Bu tutkusu onu tüm bale ve operalar için kostüm tasarlama ve yaratmaya yöneltti; ayrıca film ve tiyatro oyunlarında yer aldı.

Alicia Alonso, Aída Gómez ve José Antonio Ruiz, José Carlos Plaza, Bob Wilson, Emilio Sagi veya Fernando Trueba gibi sanatçı ve yönetmenlerle çok yakın çalıştı.

En zorlu projesi Bizet’nin “Carmen” operasının Teatro Real yorumu için 500 kostümün tasarlanması olmuştu. Emilio Sagi’nin yönetmenliğinde Teatro Real’in 1998-99 sezonu için hazırlanmış olan opera, daha sonra “LA Opera” tarafından alınarak 2008-09 sezonuna dahil edildi.

Fikirler sabittir, bilinçaltı asla çalışmayı bırakmaz. Yine de, ben ilhamın çalışma yoluyla geldiğine inananlardanım” diyen İspanyol tasarımcı son zamanlarını dahi bir şeyler yaparak geçirdi. Geriye adını, kokularını ve moda evini miras bırakarak 65 yaşında aramızdan ayrıldı.

Jesus Del Pozo

Posted in: YaşamSevil'den
Bize Ulaşın