Swipe to the left

GÜZELLİĞE ADANMIŞ BİR ÖMÜR: BAYAN ESTÉE

GÜZELLİĞE ADANMIŞ BİR ÖMÜR: BAYAN ESTÉE
By Özgül Kaya 8 Temmuz 2016 684 Gösterim Yorum yok

Aslında bir sinema yıldızı olmak istiyordu. Ancak hem kimyager amcasının hem de annesinin güzelliği ve özellikle kremlere olan tutkusu onu ilk hayalinden uzaklaştırdı.

Önünde iki seçenek vardı: Ya babasına dükkanında yardım edecek ya da kimyager amcasına. O amcasını seçerek, tüm kadınların güzelliğine adanmış bir markanın ilk adımlarını attı. Amcasının yönlendirmesi ile yüzünü temizlemek için karışımlar hazırlayan Estee, aktristlik hayallinin izinden giderek New York'taki Cherry Lane Tiyatrosunda, ilk çocuğu üç yaşındayken rol aldı. Bu deneyim ona isminin ışıklarla yazdırmak yerine kremlerin ambalajından görmek istediğini gösterdi.

New York’ta müdavimi olduğu kuaför salonunun sahibi onun cildinin pürüzsüz güzelliğinden etkilenince, ona kremlerini tanıttı ve orada kozmetik kariyerine başladı. 1946 yılında ilk ürün serisini çıkaran Bayan Estée, cilt losyonu, süper zengin krem, temizleme yağı kremden oluşan seriyi kuförleri ve otelleri dolaşarak tanıttı. İlk satışını kozmetik firması patronu Robert Fisk’e yapan Estée Lauder, belirlediği kişileri mağazaya davet ederek, ürünlerini sattı. Satın alımlar sonrasında özel ücretsiz ürünler de hediye eden Bayan Estée, bütün ürünlerini satarken ürün alımına ücretsiz hediye kavramını da kozmetik dünyasına kazandırmış oldu.

İLK KOKU

Yıl 1953 olunca Bayan Estée, ilk kokusunu yarattı. Gül, yasemin ve paçulinin harmanlanmasından doğan Youth-Dew, parfüm değil bir banyo yağıydı. Böylelikle kadınlar kocalarına detaylı açıklamalar yapmaktan ve kokuyu sadece özel günlerde kullanıyor olmaktan da kurtulmuştu. Bu da Youth-Dew’i önemli bir başarıya taşıdı.

Bir süre sonra kadınların güzelliğinin vazgeçilmezi makyaj serisini de ürün gamına ekleyen Bayan Estée, annesinin kullandığı tariften yola çıkarak yumurtanın kullanıldığı bir tarifle yüz maskesi Estoderme Youth-Dew Krem’i çıkardı. Harpir’s Bazaar’ın en önemli editörlerinden Carmel Snow, bu maskeyi kullanıp memnun kalınca Estée Lauder markası kozmetik piyasasında bir sıçrayış daha gerçekleştirdi.

3 DAKİKADA GÜZELLİK

Bayan Estée, kadınların üç dakikada güzelleşebileceği bir konsepti tanıtmaya başladı. Ona göre her kadın üç dakikada güzelleşebilirdi ve önemli olan kadının kendi tarzında güzelleşmesiydi. 1960 yılında Bayan Estée artık Amerika’ya sığamıyordu. Zaten kısa süre sonra önce Londra’da, ardından da Paris’te ürünleri satılmaya başlandı.

Artık önemli bir marka olan Estée Laudaer’in çok özel içeriklerle oluşan ürünlerin açığa çıkmaması için önlemler de alıyordu. Örneğin parfümünü korumak için formülünü bir tek ailesiyle paylaştı. Parfümün önemli bir kısmı fabrikada çalışanlar tarafından hazırlanıyordu. Ama son dokunuşu mutlaka aileden biri yapıyor, böylelikle formül korunuyordu.

İLK ONARICI BİLİMSEL SERUM

Bayan Estée, 1973’te çok özel serisi Private Blend’i çıkardı. Bu öylesine eşsiz bir kokuydu ki, farkedilmemesi imkansızdı. Private Blend’i, Aliage, Estée, Private Collection, Cinnabar, White Linen, Beautiful, Pleasures, Beyond Paradise, Sensuous, Sensuous Nude, ve son olarak da Modern Muse serileri izledi. Bayan Estée, 1982 yılında Night Repair Cellular Recovery Complex’i çıkararak en önemli başarılarından birine imza attı. Bu cildi onaran ilk bilimsel serumdu.

Elli yılı aşkın süresini kozmetiğe adadığı ömrünün artık sonuna gelmişti. Bayan Estée 2004’te vefat ederken arkasında kadınların güzelliğine adanmış çok önemli bir marka bıraktı.

güzelliğe adanmış ömür

Bize Ulaşın